F.A.Q.
Algemeen
- Onze levertermijnen worden momenteel niet beïnvloed door COVID-19.
- Ook de service of premiumlevering is opnieuw beschikbaar.
- Onze medewerkers en partners houden rekening met de huidige maatregelen: ze behouden steeds voldoende afstand en dragen altijd een mondmasker. Ook verloopt de levering bij voorkeur buiten.
Ik ben nog geen klant bij Bizbike
Onderaan de F.A.Q.-pagina kan je een contactformulier invullen en daar jouw vraag stellen. Je kan ook altijd telefonisch contact opnemen met customer service op +32 56 900 655.
Ik ben klant bij Bizbike
Klanten kunnen terecht bij onze digitale assistente Sara met vragen. Je kan met Sara praten via deze webpagina en op je profiel op My Bizbike. Klik op het icoontje in de rechteronderhoek en start een gesprek!
Ook via My Bizbike kan je gemakkelijk vragen stellen via de Supportfunctie. Je kan ook altijd telefonisch contact opnemen met customer service op +32 56 900 655.
Dat kan op verschillende manieren:
- Schakel digitale assistent Sara in om een afspraak te maken
- Ga naar "Mijn afspraken" op je profiel op My Bizbike
- Contacteer customer service via +32 56 900 655
Mogelijks ook nuttig:
Dat kan als volgt:
- Ga naar je profiel op My Bizbike en klik op "Mijn Afspraken".
- Zolang een afspraak op pending staat, kan je de afspraak wijzigen.
- Als de afspraak reeds bevestigd werd ("Approved"), kan je ze zelf niet meer wijzigen. Neem in dat geval contact op met customer service via "Mijn support" om je afspraak te wijzigen of annuleren. Een van onze medewerkers zal jouw aanpassingen doorvoeren.
Levenslang | Frame: constructie- en/of materiaalfouten |
7 jaar | Niet-elektrische onderdelen |
2 jaar | Batterij en andere elektrische onderdelen |
Uitsluitingen |
|
Mijn garantie is nog geldig
Als een onderdeel onder garantie hersteld of vervangen moet worden, dan kan je hiervoor een afspraak inplannen via My Bizbike. Hiervoor zal niets worden aangerekend. De technieker die ter plaatse komt, zal oordelen over de garantie.
Mijn garantie is vervallen
Je kan een herstelling of vervanging aan huis aanvragen via My Bizibike. Onderdelen die je zelf terug op de fiets kan monteren, kan je bestellen via de Supportfunctie op My Bizbike. Je zal dan spoedig een factuur van je bestelling ontvangen. Zodra je die hebt betaald, sturen wij jouw pakket op met pakjesdienst DPD.
*De garantieperiode gaat steeds in vanaf het moment van levering
Je kan nooit zelf een afspraak of bestelling annuleren. Daarvoor neem je contact op met customer service:
- Laat een bericht achter via "Mijn support" op My Bizbike
- Bel +32 56 900 655
Levering
Wanneer je jouw levering inplant, kies je de dag die het best voor jou past. Het exacte uur kan je niet kiezen. Afhankelijk van de leverancier ontvang je drie of één dag op voorhand een e-mail met het geschatte tijdstip. Onze partners houden zich zo goed mogelijk aan dat tijdstip, maar kunnen af en toe vertraging oplopen bij een andere klant of in het verkeer.
Onderhoud of herstelling
Wanneer je jouw afspraak maakt, kies je de dag die het best voor jou past. Het exacte uur kan je niet kiezen. Drie dagen voor een mobiele technieker van Bizbike langskomt, ontvang je een e-mail met de tijdspanne waarin technieker zal langskomen. Onze techniekers houden zich zo goed mogelijk aan dat tijdstip, maar kunnen af en toe vertraging oplopen bij een andere klant of in het verkeer.
Dat hangt af van waar en welk fietsmerk je wil uitproberen:
Bezoek een van de Bizbike Shops
In de Bizbike Shops in Aalter, Houthalen-Helchteren en Mortsel kan je van dinsdag tot zaterdag tussen 9u en 17u terecht om de elektrische fietsen van FUELL en Veloci uit te testen en vragen te stellen.
Kan ik de fiets meteen meenemen naar huis?
Overtuigd van je stuk? In Genk neem je meteen je fiets mee naar huis! In alle andere servicepunten kan je de fiets bestellen en aan huis laten leveren.
Geniet maximaal van je proefperiode
Geen fietsenwinkel of servicepunt in de buurt? Laat de fiets thuis leveren en haal het maximum uit de proefperiode:
- Belgocycle en FUELL: 14 dagen
- Veloci: 30 dagen
We zijn expert in elektrische fietsen én in fietsmobiliteit. We bieden verschillende merken van elektrische fietsen aan, die geproduceerd worden in België en onderhouden worden door ons. De combinatie van gebruiksvriendelijke elektrische fietsen en een optimale service na verkoop weerspiegelt mooi ons doel: samen de fietsmobiliteit in België verbeteren.
My Bizbike
Regel zelf je onderhoud, herstelling of levering van je elektrische fiets via My Bizbike.
Kies je leverdatum
Heb je een elektrische fiets van Belgocycle, FUELL, Genius, Veloci of Zübr gekocht? Via het online portaal My Bizbike regel je zelf wanneer je e-bike geleverd mag worden. Je duidt gemakkelijk aan wanneer jij vrij bent, en onze medewerkers komen de fiets thuis leveren.
Plan je onderhoud en herstelling
En er is meer! Ook je onderhoud en eventuele herstelling kan je makkelijk inplannen via My Bizbike. Kies een dag die voor jou past. Onze Bizbike fietstechnieker komt dan langs.
Vraag online een onderhoudsbeurt aan of laat het ons weten als je een dringende reparatie nodig hebt. Een standaard onderhoudsbeurt duurt 30 minuten en bedraagt €49. Mocht het onderhoud een volledig uur zijn, dan betaal je €79. Twijfel je over het maken van een afspraak? Dan kun je je vraag ook stellen via "Mijn Support", wie weet kunnen we je zo ook helpen! Dankzij je account hebben we alle informatie, van producttype tot locatievoorkeur, zodat we je zo efficiënt mogelijk van dienst kunnen zijn.
Check de gegevens van je fiets
Op My Bizbike heb je een persoonlijke profielpagina waar je alle gegevens van je elektrische fiets kan raadplegen. Zo krijg je een overzicht van het model, de onderdelen en de geldende garantie.
Je kan ook je persoonlijke gegevens wijzigen, zoals je adres en het telefoonnummer waarop Bizbike je contacteert. Hier vind je ook je persoonlijk klantennummer terug. Foutieve gegevens kan je steeds wijzigen. Let op, je adres kan je niet meer wijzigen wanneer de leverancier onderweg is!
Mijn support
Een onderdeel bestellen of een prangende vraag? Contacteer ons 24/7 via deze chatfunctie. Je krijgt zo snel mogelijk rechtstreeks een antwoord van onze klantendienst.
My Bizbike is het online service platform van Bizbike. Je kan My Bizbike gebruiken:
- Documenten raadplegen
- Afspraken maken voor levering, onderhoud en herstelling
- Contact- en adresgegevens wijzigen, bijvoorbeeld als je verhuist
- Customer service contacteren
Bekijk deze video om te ontdekken hoe je My Bizbike gebruikt.
Onze fietsen
Om veiligheidsredenen bewaren wij geen reservesleutels van verkochte fietsen. Als je jouw sleutel kwijt bent, zal een nieuw slot moeten laten plaatsen. Je kan hiervoor een interventie inplannen via de Supportfunctie op My Bizbike.
Mijn fiets is van voor 2017
Het nummer staat vooraan in het frame gegrift, ter hoogte van het voorlicht.
Mijn fiets is van na 2017
Het serienummer vind je ter hoogte van de trapas en de achterwielas op een wit stickertje. Het staat onder de streepjescode en begint steeds met BIZ, VE, VEL of BF.
Ik heb nog geen serienummer ontvangen, wat nu?
Geen paniek! Dat komt omdat je fiets nog niet klaar is voor verzending. Dat gebeurt doorgaans 1-2 dagen voor levering.
De merken bieden fietsen met een voor-, midden-, of achterwielmotor aan:
- Voorwielmotor: de voorwielmotor kan je vinden in het voorwiel. Als je ermee fietst, krijg je het gevoel dat de fiets je voortrekt.
- Middenmotor: met een middenmotor (in het midden van het frame op de trapas) bewaar je steeds je evenwicht.
- Achterwielmotor: de motor zit achteraan in het achterwiel, het wiel dat je fiets aandrijft. Hierdoor voelt rijden met een achterwielmotor natuurlijk aan.
Waar de motor van jouw fiets zich bevindt, is afhankelijk van het merk en model. Om zeker te zijn, raadpleeg je best de productpagina van jouw fiets.
Onze fietsen zijn in onderstaande kadermaten beschikbaar:
Damesfietsen | Herenfietsen |
Kleiner dan 160 cm: kadermaat 46 | 165 cm - 185 cm: kadermaat 51 |
160 cm - 180 cm: kadermaat 48 | 180 cm - 190 cm: kadermaat 54 |
Vanaf 180 cm: kadermaat 52 | Vanaf 190 cm: kadermaat 59 |
Jouw kadermaat wijzigen?
Nadat je jouw fiets hebt besteld en je inloggegevens voor My Bizbike ontving en voor je jouw levering inplant, stuur je een berichtje naar customer service via "Mijn support" op My Bizbike. Een van de medewerkers van Bizbike wijzigt jouw kadermaat.
De meeste sloten zijn van het merk AXA. De fietsen van Veloci vanaf 2021 zijn voorzien van een Tonyon-beugelslot. De sloten hebben het veiligheidslabel ART-2. Dat betekent dat ze voldoen aan de eisen voor de meeste verzekeringen. Een attest hiervoor kan je steeds aanvragen via de Supportfunctie op My Bizbike.
Betaling en bestelling
Dat hangt af van waar en van welk fietsmerk je koopt:
Online
Betalen kan digitaal via bancontact, creditcard of overschrijving. Mogelijk voor onderstaande merken:
Bizbike fietsenwinkel
Betalen kan digitaal met bancontact, creditcard, overschrijving of digitale ecocheques. Mogelijk voor onderstaande merken:
- FUELL
- Genius
- Veloci
- Zübr
Fietsenwinkels van verdelers
De eigenaar van de fietsenwinkel bepaalt zelf de betaalmogelijkheden. Enkel de fietsen van Beaufort zijn via verdelers te koop.
Test jouw fiets van Belgocycle, Genius, FUELL en Zübr 14 dagen thuis. Voor de fietsen van Veloci geldt 30 dagen retourrecht. Voldoet de fiets niet aan jouw verwachtingen?
Stap 1: Neem contact op met customer service
Dat kan gemakkelijk via de supportfunctie op My Bizbike. Een van onze medewerkers zal voor jou een afspraak inplannen.
Stap 2: Keur de afspraak goed
Kan je die dag niet? Kies dan zelf een datum waarop het voor jou wel past. Als de afspraak is goedgekeurd ontvang je één dag ervoor een e-mail met het geschatte tijdstip waarop de fiets wordt opgehaald.
Stap 3: Jouw fiets wordt opgehaald
Een van de partners van Bizbike haalt jouw fiets gratis op.
Stap 4: Het betaalde bedrag wordt teruggestort
Na controle op schade en gebruikssporen in het atelier van Bizbike krijg je het bedrag integraal terug. Dat kan maximaal 15 werkdagen duren.
Onze fietsen zijn in onderstaande kadermaten beschikbaar:
Damesfietsen | Herenfietsen |
Kleiner dan 160 cm: kadermaat 46 (momenteel uitverkocht) | 165 cm - 185 cm: kadermaat 51 |
160 cm - 180 cm: kadermaat 48 | 180 cm - 190 cm: kadermaat 54 |
Vanaf 180 cm: kadermaat 52 | Vanaf 190 cm: kadermaat 59 |
Jouw kadermaat wijzigen?
Nadat je jouw fiets hebt besteld en je inloggegevens voor My Bizbike ontving en voor je jouw levering inplant, stuur je een berichtje naar customer service via "Mijn support" op My Bizbike. Een van de medewerkers van Bizbike wijzigt jouw kadermaat.
Momenteel is het enkel mogelijk om te betalen met digitale ecocheques in de fietsenwinkel van Bizbike voor Zübr en Fuell:
De fietsenwinkels openen de deuren van april tot oktober 2021. Van woensdag tot zondag kan je er tussen 9u en 17u30 terecht om de elektrische fietsen van FUELL, Genius, Veloci en Zübr uit te testen en vragen te stellen. Om jouw bezoek veilig en vlot te laten verlopen, werken de fietsenwinkels uitsluitend op afspraak. Je afspraak inplannen is eenvoudig. Surf naar de bookingtool en volg het stappenplan.
Momenteel is het enkel mogelijk om een fiets van Belgocyle aan te kopen met gespreide betalingen. De afbetalingen gebeuren via Beobank. Meer info vind je op de website van Belgocycle.
Verzending en levering
Net je fiets ontvangen? Enkele tips voor je begint met fietsen:
- Zit de batterij goed in het slot? Zet de batterij aan, daarna kan je ook de display inschakelen.
- Start met trappen: de elektrische ondersteuning is al ingeschakeld.
- Gebruik de manuele versnellingen. Zo raak je makkelijk bergop, vermijd je overbelaste onderdelen en moeten er minder snel onderdelen vervangen worden.
- De fiets biedt ondersteuning tot 25 km/u. Uit veiligheid is er geen ondersteuning wanneer je stopt met trappen of remt.
- Let op de weg en niet op de display wanneer je fietst. Pas je snelheid aan aan het verkeer en aan de weersomstandigheden.
- Na 10 minuten inactiviteit schakelen de batterij en display vanzelf uit.
- Koop een stevig tweede slot en maak je fiets altijd vast, zowel binnen als buiten.
Op het YouTube-kanaal van Bizbike staan er ook een aantal nuttige filmpjes:
- Afspeellijst: Quick Start
- Afspeellijst: Tutorials
Je kan op verschillende manieren zelf de levering van je fiets inplannen. Dat geldt niet voor fietsen van Beaufort.
- Ga naar "Mijn afspraken" op je profiel op My Bizbike
- Lukt dat niet? Contacteer customer service via +32 56 900 655
- Fiets wordt uit de doos gehaald en doos wordt meegenomen
- Zadel en stuur worden op maat afgesteld
- Pedalen worden correct gemonteerd
- Uitgebreide professionele uitleg over o.a. de werking van de display en batterij
- Mogelijkheid tot een testrit om te bepalen of alles goed is
Voor slechts €60 extra voor klanten van Veloci.
Gratis voor klanten van Belgocycle.
Dat hangt af van waar en welk fietsmerk je koopt:
Online
Als de fietsen voorradig zijn, gelden onderstaande levertermijnen. De levertermijn gaat steeds in vanaf je betaling werd ontvangen:
- Beaufort: binnen 72 uur bij de verdeler geleverd
- Belgocycle: lente en zomer: binnen 4 weken, herfst en winter: binnen 2 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
- FUELL: binnen 2-5 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
- Genius: binnen 2-5 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
- Veloci: binnen 7 dagen, levering zelf inplannen via My Bizbike
- Zübr: binnen 2-5 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
Bizbike fietsenwinkel
In de Bizbike Shops in Aalter en Genk kan je de fietsen meteen meenemen naar huis. Je fiets kopen in de Bizbike Shop in Kortrijk? Dan gelden onderstaande levertermijnen. De levertermijn gaat steeds in vanaf je betaling werd ontvangen:
- FUELL: binnen 2-5 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
- Genius: binnen 2-5 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
- Veloci: binnen 7 dagen, levering zelf inplannen via My Bizbike
- Zübr: binnen 2-5 weken, levering zelf inplannen via My Bizbike
Fietsenwinkels van verdelers
- Enkel de fietsen van Beaufort zijn verkrijgbaar bij derden.
- Als de fiets in voorraad is bij jouw verdeler, kan je die in principe na aankoop meteen mee naar huis nemen.
- Als de fiets niet in voorraad is bij je verdeler, maar wel bij Beaufort, kan de dealer je fiets bestellen. In dat geval wordt de fiets binnen de 72 uur bij de verdeler geleverd.
- Als de fiets niet in voorraad is bij je verdeler of bij Beaufort, kan je op de pagina van het model van je interesse je e-mailadres achterlaten. Je wordt op de hoogte gebracht zodra het model opnieuw beschikbaar is.
Bizbike verzendt al z'n pakketjes via DPD. Daags voor de levering ontvang je een e-mail met het geschatte tijdstip waarop de pakjesdienst langskomt.
Onze fietsen worden geleverd door een van de medewerkers van Bizbike of een van onze partners:
- In België werken we samen met: DP Line, My Home Delivery, TLD en Vervoer Ter Vichten
- In Ierland werken we samen met: Primeline
- In Nederland werken we samen met: Post NL
- In de rest van Europa werken we samen met: Geodis
Onderhoud
In de blogpost Is jouw elektrische fiets winterklaar vertellen we hoe je jouw elektrische fiets voorbereid op winterse temperaturen.
Alle tips op een rijtje:
- Controleer de banden
- Maak je fiets schoon en smeer ‘m
- Controleer de lichten en reflectoren
- Laad je batterij maandelijks op
- Plan op tijd jouw voorjaarsonderhoud in
Meer weten? Ga naar Is jouw elektrische fiets winterklaar.
Als je dan fietst in de regen, blijft er wel eens vuil aan je ketting en andere fietsonderdelen hangen. Laat het niet aankoeken en verwijder het regelmatig. Je fiets heeft er baat bij: een goed onderhouden fiets geniet een langere levensduur en bolt vlotter. Om je fiets schoon te maken, gebruik je best:
- Oude handdoek en spons
- Gieter of emmer
- Hard borsteltje
- Kettingreiniger of ontvetter
- Kettingolie
- Fietsshampoo of afwasmiddel
Tip: Gebruik geen hogedrukreiniger, daarvan gaat de fiets kapot! Giet ook niet overvloedig veel water over de fiets. Tegen een regenbui is hij zeker bestand, maar een stortvloed doet je fiets geen goed!
Als je volgende stappen doorloopt, blinkt je fiets als nooit tevoren:
- Spoel het stof en de grootste vuiligheid van je fiets af met lauw water. Daarmee verwijder je makkelijker vet en olie.
- Voor je begint met de fiets te kuisen, verdienen de fietsketting en kettingkast je aandacht: maak beide schoon met ontvetter en een hard borsteltje. Spoel daarna de ketting met wat (warm) water, droog hem met een oude vod en smeer wat kettingolie erop. Overdaad schaadt: gebruik niet te veel kettingolie.
- Nu je ketting ontvet is, poets je het kader van de fiets. Gebruik lauw water en wat afwasmiddel. Begin bij het stuur en werk naar achter. Vergeet de wielen en spaken niet!
- Spoel de zeeprestjes van de fiets en droog je fiets met de handdoek.
- Controleer ook of alle boutjes en moeren nog vastzitten. Als je smeermiddel zoals vaseline aanbrengt, roesten ze minder snel.
Om je fiets functioneel te houden, herhaal je dit proces best elke 500 km.
Met de volgende tips zorg je ervoor dat de batterij lang een hoge capaciteit behoudt:
- Laad de batterij minstens een keer per maand op. De batterij hoeft niet volledig leeg te zijn voor je ze oplaadt.
- Laat de batterij nooit volledig leeglopen. Dat kan de prestaties van de batterij ernstig beïnvloeden.
- Je kan de batterij maximaal 600 keeer opladen. Gemiddeld stemt dat overeen met een periode van 4-5 jaar.
- Bewaar je batterij op een droge en afgeschermde plek op kamertemperatuur.
Ben je nieuw bij Bizbike? Vraag dan zelf je gratis eerste onderhoud t.w.v. €49 aan. Dat kan binnen 500 km of binnen 6 maanden na levering, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Heb je al een tijdje een fiets? Vraag jaarlijks jouw onderhoud aan. Een onderhoud kost €49 exclusief eventuele vervangonderdelen. Je betaalt via bancontact.
Je kan op verschillende manieren je onderhoud aanvragen.
Benieuwd naar wat de technieker doet tijdens het onderhoud? In het kort: alles wat jouw veiligheid garandeert!
Ben je nieuw bij Bizbike? Vraag dan zelf je gratis eerste onderhoud t.w.v. €49 aan. Dat kan binnen 500 km of binnen 6 maanden na levering, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Heb je al een tijdje een fiets? Bizbike adviseert om minstens 1 keer per jaar je elektrische fiets te onderwerpen aan grondig onderhoud.
Herstelling
Je hebt twee mogelijkheden:
Bestel een nieuw onderdeel via "Mijn support" op My Bizbike
- Zodra de betaling goed werd ontvangen, sturen we het onderdeel op. Momenteel duurt dat 5-10 dagen.
- Het nieuwe onderdeel valt niet onder garantie.
Plan een afspraak via "Mijn afspraken" op My Bizbike
- Er komt een mobiele technieker van Bizbike langs om het onderdeel te vervangen.
- De mobiele technieker beslist ook of het nieuwe onderdeel al dan niet onder garantie valt.
Voor het jaarlijks onderhoud van de fiets en/of de vervanging van onderdelen hanteert Bizbike sinds 1 januari 2022 onderstaande tarieven:
30 minuten (dit is de tijd voor een standaard onderhoud) | €49 |
45 minuten | €75 |
60 minuten | €95 |
Bijkomende tijd (verrekend per kwartier) | €50 per uur |
Deze prijzen zijn inclusief verplaatsing en btw, maar exclusief eventueel te vervangen stukken. Je kan betalen met je bankkaart of cash. Ecocheques worden niet aanvaard.
Er zijn twee mogelijkheden:
De mobiele technieker heeft het te herstellen stuk niet bij
- Een van de medewerkers van Bizbike verstuurt zo snel mogelijk een verzoek voor een nieuwe afspraak. Als je het accepteert, komt er een nieuwe technieker langs met het juiste stuk.
- Is er al onderhoud uitgevoerd? Dan betaal je bij de technieker ter plaatse.
- Heeft de technieker niets anders gedaan? Dan hoef je niet te betalen.
De mobiele technieker kan je niet helpen
- In een beperkt aantal gevallen kan de technieker niet helpen. Dan wordt er een ophaling van de fiets ingepland.
- Als je het verzoek tot ophaling accepteert, komt Bizbike de fiets gratis ophalen.
- Als de fiets hersteld is in het atelier van Bizbike, ontvang je opnieuw een verzoek, deze keer tot levering.
- Soms duurt het een tijdje voor je fiets hersteld kan worden omdat het defecte onderdeel niet voorradig is. In dat geval kan het nooit kwaad om customer service te contacteren voor een update van de herstelling. Dat kan via "Mijn support" op My Bizbike.
- De gemiddelde wachttijd voor een herstelling is 7 tot 14 dagen, afhankelijk van regio, type herstelling en periode. Dat kan soms iets langer zijn.
- Dringende herstelling? Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk langs te komen en het probleem te verhelpen. Contacteer ons in dat geval via "Mijn support" op My Bizbike of via +32 56 900 655.
Veiligheid
- Een normale elektrische fiets hoef je niet in te schrijven. Een speedpedelec moet je inschrijven.
- Een verzekering voor een elektrische fiets is niet verplicht maar aangeraden. Zo ben je beschermd in een heel aantal gevallen, zoals bij ongevallen en diefstal. Bij een speedpedelec heb je altijd een verzekering nodig.
Onze e-bikes zijn ontworpen om jou een veilige en stabiele fietsrit te bezorgen:
- De fiets is uitgerust met een motor die je elektronische ondersteuning geeft tot 25 km/u. Daarna valt de motorondersteuning weg. Hierdoor kan je ontspannen fietsen tegen de wind of over een helling zonder dat je fiets een gevaarlijke snelheid aanneemt.
- Verder zijn onze fietsen met remmen uitgerust die speciaal zijn ontworpen voor elektrische fietsen. Zo kom je altijd veilig tot stilstand!
Is je fiets verzekerd? Dan zal er eerst een kostenbestek opgemaakt moeten worden.
- Je plant daarvoor best een afspraak.
- Onze technieker komt op de afgesproken dag langs en maakt het bestek op.
- Dat bestek bezorg je aan je verzekeringsagent.
- Enkel met schriftelijk akkoord voor herstel van jouw verzekering kan tot herstelling worden overgegaan. Maak ook daarvoor een afspraak.
Is je fiets niet verzekerd? Goed en slecht nieuws: we kunnen meteen tot herstel overgaan, maar voor de kosten draai je helaas zelf op.
Enkele tips om je veilig in het verkeer te begeven:
- Blijf aandachtig tijdens het fietsen.
- Draag duidelijk zichtbare, heldere kleuren die zijn nu eenmaal beter zichtbaar. Vooral met reflecterende kledij zoals een fluojasje kan je weinig mis doen.
- Als het regent, let je best extra op. Pas je snelheid aan, en wees extra voorzichtig wanneer je over gladdere oppervlakken zoals riooldeksels rijdt.
- Zorg dat je fiets technisch in orde is. Plan gerust een onderhoud in.
Contact
Vanaf 11 mei 2021 helpt de nieuwste werkkracht van Bizbike je bij vragen over levering, onderhoud en herstelling! Ze luistert naar de naam Sara. Maar... onze nieuwe medewerker is een tikkeltje anders: ze is een digitale assistent. We besloten Sara aan te nemen omdat we klanten zo snel en zo goed mogelijk willen helpen. Sara staat 24/7 voor je klaar!
Enkele tips voor een succesvol gesprek met Sara:
- Beantwoord haar vragen zo goed mogelijk. Als Sara een aantal antwoorden voorstelt, kies je best voor een ervan.
- Zelf een vraag stellen? Hou het kort en bondig: enkele duidelijke kernwoorden zouden moeten volstaan.
- Sara is een nieuwe medewerker, en moet nog veel leren. Zeker in het begin is het goed mogelijk dat je geen antwoord op je vraag krijgt. Neem dan een kijkje op de F.A.Q.-pagina, of contacteer customer service via "Mijn support" op My Bizbike. Ook een telefoontje naar +32 56 900 655 kan soelaas bieden.
Wil jij jouw ervaring met Bizbike delen?
- Wat vond je van de levering?
- Heb je al contact gehad met onze klantendienst?
- Is er al een technieker langsgekomen voor onderhoud of herstelling?
Wij zijn benieuwd naar jouw mening! Ook toekomstige klanten lezen graag over jouw ervaring. Daarom nodigen we je uit om een review achter te laten:
Voor wat hoort wat. Daarom verloten we om de drie maanden een gratis onderhoud t.w.v. €49 (excl. onderdelen)! Hoe kan jij winnen? Door een review met vermelding van je klantennummer achter te laten op Google Reviews en/of Trustpilot. Wij nemen contact op met de schrijver van de winnende review via My Bizbike.
Heb je een opmerking of klacht...
Over de levering van je fiets?
Bij de standaard of basislevering mag je het volgende verwachten:
- Fiets wordt uit de doos gehaald
- Zadel en stuur worden afgesteld
- Pedalen worden correct gemonteerd
Bij de service of premiumlevering mag je het volgende verwachten:
- Fiets wordt uit de doos gehaald en de doos wordt meegenomen
- Zadel en stuur worden op maat afgesteld
- Pedalen worden correct gemonteerd
- Uitgebreide professionele uitleg over o.a. de werking van de display en batterij
- Mogelijkheid tot een testrit om te bepalen of alles goed is
Als dat niet het geval is, horen we graag van jou via "Mijn support'"op My Bizbike of telefonisch via +32 56 900 655. Het is niet de bedoeling dat de levering fout gaat. Samen streven we ernaar om onze service te verbeteren!
Over het onderhoud of de herstelling van je fiets?
Verliep de afspraak niet zoals je verwachtte? Laat ons weten wat er misging via de supportfunctie op My Bizbike of telefonisch via +32 56 900 655. Zo zoeken we samen naar een oplossing. Het is nooit de bedoeling om jou in de kou te laten staan.